Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

תיקון עולם נסגרת זמנית: צו סגירה הוצא לאחר ביקורת פתע

חברת הקנאביס הגדולה והותיקה בישראל בצרות: צו סגירה זמני הוצא למתקן הייצור של 'תיקון עולם' עקב מה שמוגדר כסכנה לבריאות הציבור - זאת לאחר ביקורת פתע שאיתרה קנאביס מעופש לכאורה. 15 אלף המטופלים של החברה דואגים ממחסור באספקה. בחברה מאמינים שכבר בשבוע הבא יחזרו לפעילות: 'לא שיווקנו ולא נשווק מוצר שאיננו איכותי'.

רעידת אדמה בענף הקנאביס הרפואי: חברת הקנאביס הגדולה והותיקה בישראל, ‘תיקון עולם‘, עומדת בפני אתגר קשה – זאת בעקבות צו סגירה שניתן השבוע לאתר החברה בצפון הארץ.

הצו, שניתן בעקבות מה שמוגדר כסכנה לבריאות הציבור, ניתן לאחר ממצאי ביקורת שערך במקום מנהל היחידה לקנאביס רפואי יובל לנדשפט, במהלכה אותרה תוצרת קנאביס (תפרחות) שיובשה בניגוד לנהלים.

עובד בחברת תיקון עולם (צילום: אביר סולטן, פלאש90)
עובד בחברת תיקון עולם (צילום: אביר סולטן, פלאש90)

משמעות צו הסגירה היא שלפחות במהלך השבוע הקרוב, ואולי אף בחודשים הקרובים, לא תוכל ‘תיקון עולם’ לנפק קנאביס רפואי לכ-15 אלף מטופליה.

בינתיים, עד כה, טרם נמצא פתרון אחר עבור המטופלים שיישארו ללא אספקה – כולל ילדים המטופלים בשמן קנאביס רפואי וחולים אונקולוגיים המחזיקים ברישיונות לכמויות נכבדות של קנאביס רפואי.

ממשרד הבריאות נמסר לאחר הפרסום כי הסיבה לצו היא “גילוי ליקויים חמורים בחווה, זוהמה, גידול לא ראוי (תחת כיפת השמיים ולא בבתי צימוח), גיזום והנחת הקנאביס על הקרקע, שימוש בחומרי הדברה אסורים, ייבוש התפרחות במקום מזוהם, וייצור מוצרי הקנאביס עצמם במקום בתנאים לא ראויים” וכן כי “הדבר מהווה סיכון גדול לבריאות המטופלים ולכן הוטל ‘הסגר’ על החווה ואיסור הוצאות כל סוג של קנאביס או מוצרי קנאביס ממנה”.

יש לציין שהבעיה של ‘תיקון עולם’ לא נגמרת בממצאי הבדיקה הנוכחית ובצו הסגירה בלבד. מדובר בפרשה שעלולה להוביל אף לקריסת אימפריית הקנאביס הישראלית, זאת במידה והמפעל ייסגר אכן לתקופה ארוכה והחברה לא תמצא מפעל אחר שיוכל, אולי, לנפק מחדש תוצרת טרייה מהחווה בעתיד.

בחברה נשמעים אופטימיים יותר ומאמינים שכבר בתחילת השבוע הבא יימצא כי בבדיקת המעבדה לא אותרו חומרים מסוכנים בתוצרת ולפיכך יוסר צו הסגירה מהמתקן.

לדברי נציגי החברה התוצרת תעבור החל מיום ראשון הקרוב טיפול של קרני-בטא שיבטיח שאין כל סכנה. לטענתם הסיבה לממצאים נובעת מעומס גדול עקב מעבר חוות החברה מהישוב ביריה בצפון הארץ לחווה חדשה בכפר יהושע.

בביקורת שערך לנדשפט באתר החברה נמצאו חומרים מעופשים לכאורה, שנשלחו לבדיקת מעבדה. בסיום הבדיקה, שעשויה להימשך עד שבוע, הוחלט כי מדובר ב”סכנה לבריאות הציבור” ולפיכך נעצרה פעילות המפעל לאלתר.

במידה ויימצא כי אכן במפעל ישנו זיהום, לא תוכל ‘תיקון עולם’ להמשיך לפעול כלל, לכל הפחות עד לסיום מחזור הגידול הבא של הצמחים – מה שעשוי להימשך גם עד 3 חודשים ויותר.

אתמול (ה’) פרסמו מטופלי החברה סרטון בפורום קנאביס בו הם נראים ממתינים לאספקה החודשית שלהם מחוץ למוקד החלוקה של החברה בצפת. בסרטון נראית עמדת החלוקה סגורה כשהמטופלים ממתינים.

למעשה בחברה ממתינים להחלטתו של מנהל היק”ר לנדשפט, שלתקוותם יאשר להם כבר ביום ב’ בשבוע הבא לחזור לפעילות לאחר תוצאות בדיקת המעבדה שלדבריהם תמצא כי אין כל סכנה בסחורה.

מהחברה נמסר כי “אכן נתגלו מספר ליקויים והחברה שוקדת על תיקונם. אנו מאמינים שכבר בשבוע הבא נחזור לפעילות סדירה תוך הבטחה לתוצרת נקייה ובטוחה לשימוש”

בנוסף ביקשו בחברה להבהיר כי “בשל הגברת הרשיונות שמעניק משרד הבריאות לחולים נזקקים נוצר לאחרונה עומס גדול ופיגור ביצור ובאספקה עליהם מסרנו לציבור. לאור זאת ועל מנת לעמוד בדרישות החליטה תיקון עולם לפצל את יבוש עלי הקנאביס, הן ביבוש על פי התקן המוכר תחת מיזוג והן ביבוש חיצוני שעובר תהליך השלמה באמצעות טיפול בקרני בטא במתקן בנחל שורק (איתו נחתם הסכם לפני מספר שבועות) – אלו יבטיחו עמידה בתקנים המחמירים של משרד הבריאות. הודעה ברוח זו העברנו אתמול לממונה במשרד הבריאות לאור ממצאיו. לא היה ולא יהיה מצב בו תיקון עולם תשווק ללקוחותיה מוצר שאיננו איכותי והעומד במלוא התקנים.”

עדכון (6.11, 15:20): החברה הודיעה כי היא חוזרת לפעילות רגילה (כל הפרטים כאן).

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר